כל היתרונות שברכב חשמלי

כלי רכב חשמליים נצפים יותר ויותר בכבישי ישראל והעולם. תופעה זו נגזרת הן מעליית המודעות למזהמים הרבים והשפעתם על מזג האויר והסביב, והן מהשיפורים הטכנולוגיים שהפכו את הרכבים החשמליים לאטרקטיבים ביותר גם בהשוואה לאלה המונעים על ידי בנזין ודיזל.

יצרניות רכב גדולות מבססות יותר ויותר את הפיתוח העתידי שלהן על רכבים ממונעי חשמל, והתחזית לעתיד מורה על מגמה חד משמעית של מעבר כולל לרכבים מסוג זה על חשבון הרכבים המונעים על ידי הדלקים המזהמים. כך למשל, וולוו הודיעה כי כל מכונית חדשה שתושק מ-2019 תהיה בעלת מנוע חשמלי, טסלה, המפתחת כיום את כלי הרכב המתקדמים והיוקרתיים ביותר ממונעי חשמל ועוד זרם הולך וגובר של יצרניות.

גם ממשלות מקדמות באמצעות חקיקה את השימוש ברכבים חשמליים. בנורווגיה, למשל, יש פטור משמעותי ממס למי שרוכש רכבים חשמליים, ובבריטניה הממשלה הציבה לה יעד לסיים את מכירת מכוניות הבנזין והדיזל עד שנת 2030.

חברת טרייד מוביל הישראלית מוכרת יותר ויותר כלי רכב חשמליים יד שנייה כמו טסלה, למשל. בין הרכבים שהתחילו להימכר באחרונה ע"י טרייד מוביל ניתן לראות גם את הפיאט 500 החיננית והטסלה 3 המדהימה.

למה זה חשוב?

משום שהיתרונות של השימוש ברכב החשמלי ההולכים ומתעצמים אל מול החסרונות, וכבר כיום ברור שלשם העתיד הולך. זה הזמן לבחון את היתרונות של כלי רכב חשמליים:

ללא דלק, הרבה פחות פליטות מזהמים

הרכבים החשמליים עוזרים לנו לשמר את מרכזי הערים נקיים יותר, שקטים יותר וידידותיים יותר לנו, בני האדם. כבר כיום מכוניות מונעות אנרגיה חשמלית שומרות על סביבת המגורים שלנו נעימה הרבה יותר מכפי שהיה טרום עידן הרכב החשמלי.

טעינת רכב חשמלי

טעינת הרכב החשמלי כבר כיום זולה משמעותית מאשר טעינה של רכבי דיזל או בנזין. הצפי הוא שעם התקדמות הטכנולוגיה קצב הטעינה ישתפר, וצריכת החשמל תרד. עלויות התפעול השוטף של הרכבים החשמליים , כבר כיום, נמוכות משמעותית מאלה של הרכבים מונעי הדלקים המזהמים.

תחזוקת מנוע נמוכה

מנועי בנזין ודיזל מחייבים תחזוקת מנוע יקרה לאורך חייהם – רכבים חשמליים לא. למה זה קורה? במנוע בעירה מסורתי ישנם מאות חלקים נעים הפועלים סימולטנית ומאפשרים הפעלת המנוע. גם אם אחד החלקים הללו משתבש הדבר עשוי לגרור בעיות ותקלות בתפקוד המנוע כולו. למנוע החשמלי יש פחות מ-20 חלקים המרכיבים אותו. משמעות הדבר היא שסביר להניח שלרכב החשמלי שלך  שלך יהיו עלויות תחזוקה נמוכות יותר לטווח ארוך מאשר כלי רכב אחרים.

ביצועים

בעבר, אחד החששות הגדולים בטרם רכישת רכב חשמלי היה יכולתו המוגבלת, הן מבחינת מרחק והן מבחינת ביצועי הנהיגה כמו מהירות ותאוצה. בתחומים אלה נעשו שיפורים משמעותיים מאוד בשנים האחרונות, וניתן לומר שכבר כיום הרכבים החשמליים אינם נופלים בביצועיהם על אלה ממונעי הדלקים המזהמים. דוגמא מצויינת לכך היא הטסלה 3 – רכב בעל ביצועים פנומנאלים, גם בהשוואה לשאר סוגי המנועים.

נקודת טעינה לרכב חשמלי

יותר ויותר נקודות טעינה זמינות להטענת רכבים חשמליים. לעובדה שניתן להטעין את הרכב החשמלי גם בחניית הבית או הבניין יתרון אדיר ורב משמעות. בצד זה הפריסה ההולכת וגוברת של נקודות טעינה מאפשרת כיסוי מלא והגעה לכל נקודה בארץ ללא דאגה או חשש.

אין כמו המשפחה

אם אתם מחפשים רכב ידידותי יותר למשפחה, תשמחו לגלות שמכוניות חשמליות רבות מרווחות יותר ממכוניות רגילות בשל היעדר מנוע גדול; רכבים אלה מציעים נסיעה חלקה יותר עם רמות רעש נמוכות יותר.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest