האם כדאי להתנייד בתל אביב ברכב או בקורקינט?

אין ספק שנושא מצוקת החנייה בתל אביב, הוא נושא אשר מקבל לא מעט פוקוס ובנוסף, גם אי אפשר להתווכח עם העובדה שרבים מתושבי העיר מעדיפים להתנייד בקורקינט או באופניים חשמליות – מי שצריך הוכחות, יכול להגיע בשעות הבוקר לשדרות רוטשילד או לטיילת, על מנת להשקיף על הכלים הדו גלגליים הרבים, אשר עוברים במקום.

יחד עם זאת, אי אפשר גם להתעלם מהחסרונות הרבים של קורקינט או אופניים חשמליות – מדובר בכלים לא בטיחותיים, אשר היוו כגורמים לתאונות רבות ולצערנו גם לנפגעים רבים.  מעבר לכך, קורקינט מיועד לרוכב אחד בלבד, כך שמי שמבקש להגיע ליעד בעיר, עם ילדים, יגלה שלכלי זה, אין באמת ערך עבורו.

אז בין אם אתם חיים בעיר ובין אם הגעתם אליה לחופשה ואין ברשותכם רכב, להלן מספר שיקולים אשר יגרמו לכם לקבל החלטה נבונה, אם להשכיר רכב בתל אביב או לבחור דווקא בקורקינט:

בטיחות  ברכב

על פי דו"ח של מכון גרטנר, בשנת 2021 אושפזו כ-1400 אנשים אחרי תאונות עם כלים חשמליים – ועל פי הנתונים, ישנה מגמה של עלייה בכמות הנפגעים מתאונות שכאלו.
אז כאמור, אין כל ספק שאם הפרמטר שהכי חשוב לכם הוא שיקולי בטיחות, ההמלצה היא להעדיף השכרת רכב על פני קורקינט.

חנייה

יש מצוקת חנייה בתל אביב, זאת עובדה. ולכן, אם אתם מונעים מהחשש שלא תמצאו חניה, אז קורקינט תהווה כאפשרות העדיפה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שיש לא מעט חניונים ברכבי העיר ואם בחרתם להשכיר רכב, ישנם מקרים בהם לחברה המשכירה, יהיו הסדרים עם חלק מהחניונים – כך שכדאי לבדוק את הנושא הזה לפני שמקבלים החלטה.

העדפות אישיות

עבור רבים רכיבה בקורקינט או אופניים חשמליות, יהוו כדרך לחוות את תל אביב בצורה קצת יותר טובה – ואם אתם נופשים בעיר, תוכלו להזדהות עם חלק גדול מתושבי העיר.
יחד עם זאת, אם הגעתם לעיר בקיץ החם או בחורף הגשום והקר, יש לקחת בחשבון, שהחוויה של רכיבה של קורקינט חשמלי, תהיה פחות מהנה ממה שהצורה בה היא נתפסת.

התקנות

על פי חוק ניתן לרכב על קורקינט חשמלי רק מעל גיל 16, כך שאם אתם מגיעים לתל אביב עם ילדים שגילם הוא פחות מ-16 אין ספק שבין 2 האפשרויות שהוצגו, האפשרות של השכרת רכב בתל אביב תהיה הרלוונטית בעבורכם.

שבילי רכיבה

אומנם תל אביב נחשבת כעיר יחסית ידידותית עבור רוכבי הכלים הדו גלגליים החשמליים, אך גם בתל אביב, אין עדיין מספיק שבילי רכיבה ייעודיים למטרה – מכיוון שחל איסור לרכב על המדרכה, ירידה לכביש עם קורקינט חשמלי, חושפת את הרוכבים לסיכונים בטיחותיים.

מחיר

אז לכאורה, השכרת קורקינט כרוכה בעלות נמוכה יותר מאשר השכרת רכב. אבל, כאשר מחשבים את המחיר יש לא מעט פרמטרים אותם צריך לקחת בחשבון – הראשון, בכמה אנשים מדובר, אם אתם שניים או שלושה אנשים אתם צריכים לחשב את עלות ההשכרה של 3 קורקינטים.

מעבר לכך, השכרת קורקינט היא לפי זמן – כך שכדאי לקחת גם את השיקול הזה בחשבון. כידוע, גם המחיר של השכרת רכב בתל אביב, יושפע מפרמטרים שונים. כך שההמלצה היא לקחת בחשבון את כל הפרמטרים אשר ישפיעו על גובה העלות של ההשכרה, בטרם מקבלים החלטה.

כאמור, יש לא מעט שיקולים אותם כדאי לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה, כאשר, דגש, על כל אחד מהפרמטרים אשר צוינו, יאפשר לקבל תשובה על שאלת השאלות: קורקינט חשמלי או השכרת רכב?

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest