שלילת רישיון הנהיגה – כיצד היא עלולה להשפיע על ביטוח הרכב?

כשחברות ביטוח ניגשות לקבוע מחיר פוליסה עבור ביטוח רכב, ישנם פרמטרים שונים שהן מתייחסות אליהם. הפרמטרים קשורים לשימוש בפוליסת הביטוח על ידי בעל הרכב, בין אם זה באופן ישיר ובין אם זה באופן עקיף.

אחד הפרמטרים שיכולים להשפיע, באופן טבעי, הוא התנהלות בעל הרכב על הכביש, קרי אופי הנהיגה שלו. במילים אחרות, היסטוריית הנהיגה של הנהג, משפיעה באופן  ישיר על השאלה האם לבטח אותו ואם כן, מה תהיה גובה הפרמיה שהוא ישלם עבור הפוליסה.

היסטוריית הנהיגה של הנהג וכן ההיסטוריה של תביעות ביטוח מצידו, משפיעות על מכירת ביטוח חובה לרכב וכן על פוליסות אחרות, מקיף וצד ג'. כל אחת מהן מושפעת בצורה שונה, בהתאם למאפיינים שלה ולהשפעה שלה על בעל הרכב.

דוגמא לכך אפשר לראות במקרים של ביטוח חובה לרכב כשהנהג "סוחב" אחריו היסטוריה של שלילת רישיון. כידוע, מקרים של שלילת רישיון נהיגה נובעים מהתנהגות לא זהירה על הכביש, בין אם זה במקרה אחד קיצוני ובין אם זה בהצטברות של מקרים אשר הובילה להחלטה לשלול את רישיונו לתקופה מוגבלת (אם היתה החלטה לשלול את רישיונו לצמיתות, אזי שהוא לא היה צריך לרכוש ביטוח חובה או ביטוח רכב כלל).

כיצד שלילת רישיון משפיעה על ביטוח הרכב?

כאמור, חברות ביטוח בוחנות פרמטרים שונים לפני שהן מחליטות האם למכור ביטוח לבעל הרכב ובאילו תנאים. אחד התנאים, באופן טבעי, זה האם בעברו נשלל רישיונו. שלילית רישיון מלמדת על התנהגות לא זהירה בכביש, נהיגה בעייתית ואפילו מסוכנת. מבחינת חברת הביטוח מדובר על סיכון משמעותי שיכול לגבות ממנה מחיר יקר. לכן היא לא תמהר למכור לו ביטוח (בוודאי לא למי שיש כמה וכמה מקרים של שלילת רישיון), וגם אם כן, תעשה זאת בעלויות גבוהות.

כל חברת ביטוח עושה את השיקולים שלה, האם ובאילו תנאים משתלם לה למכור פוליסת ביטוח רכב למי שיש בעברו שלילת רישיון. היא בוחנת את התנאים ומחליטה מה נכון מבחינתה, על פי שיקולים כלכליים ואחרים.

לפני שניגשים אל חברת ביטוח לרכוש ביטוח רכב, יהיה נכון לעשות סקר שוק ולהשוות בין המחירים. לשם כך אפשר לפנות אל אתר Wobi, שם אפשר לקבל הצעות מחיר לביטוח רכב ולהשוות ביניהן. אז אפשר גם ללמוד על התנאים וההשפעות של שלילת רישיון או מקרים אחרים, על עלות הביטוח.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest