האם כדאי לעבור לרכב חשמלי בישראל?

ההחלטה לקנות רכב חשמלי בישראל היא החלטה אישית. ההחלטה תלויה בצרכים שלכם, בזמינות עמדות הטעינה באזור שלכם וכמה אתם מוכנים להשקיע מבחינה כלכלית.

מכוניות חשמליות בדרך כלל יקרות יותר ממכוניות מסורתיות מכיוון שהן עולות יותר לייצור ויש בהן הרבה טכנולוגיות יקרות, הן גם פחות פופולריות מרכבים מסורתיים, לכן עלויות הפיתוח שלהן גבוהות יותר. עם זאת, ישנם גם יתרונות רבים שהופכים את הרכבים החשמליים להשקעה טובה: הם זולים יותר לתפעול שנתי, הם פולטים פחות זיהום לאוויר, ועלויות התחזוקה נמוכות יותר.

חסרונות של רכבים חשמליים

מכוניות חשמליות הן השקעה מצוינת מסיבות רבות. הם ידידותיים לסביבה, יש להם עלויות תפעול נמוכות יותר, והם לא דורשים תחנות דלק. עם זאת, ישנם כמה חסרונות בבעלות על מכונית חשמלית בישראל: היעדר תשתית טעינה, תגי מחיר גבוהים וטווח מוגבל שלהם.

שוק הרכב החשמלי בישראל

—בישראל שוק הרכב החשמלי עדיין נמצא יחסית בהתחלה. הממשלה מציעה סבסוד של עד 15,000 שקל לרכישת מכוניות חשמליות. בנוסף, קיימים גם תמריצים זמינים מהמשרד להגנת הסביבה ומשרד התחבורה.

עם זאת, ניתוח עלות-תועלת מראה שבישראל כדאי לקנות מכונית חשמלית.

האם רכבים חשמליים באמת חוסכים כסף?

—הרעיון של מכוניות חשמליות חסכוניות יותר ממכוניות המונעות בגז קיים כבר זמן מה. הרעיון הוא שאתה חוסך כסף על דלק, שהוא החלק היקר ביותר בהפעלת רכב.

עם זאת, העלות האמיתית של הפעלת מכונית חשמלית מורכבת יותר מסתם מחיר הדלק, כמו מכירי החלקים, לכן לא בטוח שלשאלה זו יש תשובה חד משמעית.

האם מכוניות חשמליות הן אמינות?

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה. ישנם גורמים רבים המשפיעים על אמינות המכוניות החשמליות.

האמינות של מכוניות חשמליות היא נושא חם, ואנשים רבים תוהים אם הם יצליחו להתמודד עם הדרישות של נהיגה יומיומית.

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. מכוניות חשמליות עדיין בשלבים המוקדמים שלהן ויש הרבה אתגרים שצריך לטפל בהם לפני שהם יכולים להפוך למיינסטרים.

הגורם הראשון הוא סוג הסוללה בשימוש. סוללת הליתיום יון היא בעלת תוחלת חיים ארוכה יותר מאשר סוגים אחרים של סוללות. המשמעות היא שהוא יכול להחזיק מעמד כ-500 מיילים בטעינה בודדת, וזה די והותר עבור רוב הנוסעים.

הגורם השני הוא תנאי הנהיגה. במקרים מסוימים, מכוניות חשמליות אמינות יותר באקלים קר מאשר באקלים חמים מכיוון שיש להן טווח גבוה יותר בטעינה בודדת והן אינן מצריכות שום מערכת קירור אשר בדרך כלל מתקלקלת באקלים חם יותר.

לסיכום

עם הפופולריות העולה של מכוניות חשמליות, כדאי לשקול אם לקנות מכונית חשמלית. ישנם יתרונות וחסרונות רבים בבעלות על רכב חשמלי וחשוב לשקול את כולם לפני קבלת החלטה, היום גם ניתן לקנות רכבים חשמליים עם מימון רכב שהופך את האפשרות לזמינה

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest