איך לקנות רכב משפחתי יד שניה?

אנשים רבים מחפשים לרכוש רכב, יבחרו באפשרות של רכב יד שניה.

הסיבה העיקרית לבחירה ברכב מיד שניה, נוגעת לנושא התקציב – כידוע, העלות ההתחלתית של רכב יד שניה, מכל דגם ומכל סוג, תהיה נמוכה משמעותית מהעלות של רכישת רכב חדש.

כידוע, הליך החיפוש אחר רכב יד שניה, מהווה הליך מורכב, במהלכו חשוב להקפיד ולשים דגש על מספר לא מבוטל של פרמטרים –

כאשר, במקרים בהם מדובר ברכב יד שניה, ישנה אף חשיבות גבוהה יותר לבחירה מושכלת ונבונה באותו רכב משפחתי יד שניה.

אם גם אתם נמצאים בתחילת הליך חיפוש שכזה, להלן מספר פרמטרים אשר דגש ומתן תשובת לב להם, יתווה לכם את הדרך לעבר המכונית האופטימאלית:

בטיחות הנסיעה

סוג הרכב

בהליך הבנת הדרישות והצרכים מאותה מכונית יד שניה, אחת השאלות הראשונות עליהן יש לענות נוגעות לגבי סוג הרכב – ובעיקר, האם לבחור ברכב פנאי או להעדיף דווקא רכב שטח.

התשובה לשאלה הזאת, אמורה להיות מושפעת מפרמטרים רבים כמו: הרגלי הנסיעה והשימושים ברכב – האם מדובר ברכב אשר מיועד למשפחה חובבת טיולים אשר כחלק מכך,

מעוניינת להרבות בטיולי שטח או במשפחה אשר רוב הנסיעות שלה הן נסיעות סטנדרטיות בכבישים. הבנת הדרישה הזאת, תתווה את הדרך להמשך החיפושים.  

דגם הרכב

יש לא מעט אנשים אשר מתחילים את הליך חיפוש המכונית יד שניה שלהם כשהם יודעים מראש, מי היצרנית שתעמוד מאחוריו ואפילו באיזה דגם הם מעוניינים. אז אם אתם נמנים על אותם האנשים, יהיה לכם קל יחסית למקד את החיפוש.

לעומת זאת, אם אין לכם דרישה מיוחדת לא לגבי היצרנית ולא לגבי הדגם, ההמלצה היא כמובן להבין תחילה את מלוא הדרישות והצרכים שלכם מהרכב, לערוך בירורים לגבי הדגמים אשר יכולים לענות על אותן הדרישות ורק לאחר מכן להתחיל בחיפוש, כשאתם פחות או יותר יודעים מה אתם מחפשים.

בטיחות הרכב

בסופו של דבר, כאשר, מדובר בבחירת מכונית משפחתית חסכונית המיועדת עבור משפחות עם ילדים, הבטיחות של המכונית אמורה להיות בין הפרמטרים הראשונים שצריך להתמקד בהם.

בכדי להבטיח שהמכונית אכן בטיחותית, יש לבדוק את כל מה שנוגע למפרט שלה – לדוגמא, באלו מערכות בטיחות היא מאובזרת, האם הדגם עבר בהצלחה מבחני בטיחות שונים וכיוצא בזה.

מעבר לכך, מכיוון שמדובר במכונית יד שניה, גם למצב הרכב תהיה השפעה רבה על מידת הבטיחות שלו – יש לבדוק שהרכב לא עבר תאונות אשר עלולות לפגוע במידת הבטיחות שלו.

מפרט טכני

מפרט טכני של רכב זה עולם ומלואו, אך עיון מקיף ומעמיק במפרט, יכול לפתוח צוהר לבחירה נבונה ברכב יד שניה אשר יספק מענה על מלוא הצרכים והציפיות ממנו.

כאשר בודקים מפרט טכני של רכב, חשוב לשים דגש בעיקר על הפרמטרים הבאים: מנוע – יש לבדוק את ביצועי המנוע ולוודא שמדובר במנוע שהינו גם חסכוני וגם יעיל.

יש לבדוק שהרכב הינו מרווח וכמובן, לשים דגש גם על גודל תא המטען – בעיקר, עבור משפחות שיש להן תינוק עם עגלה או כאלו אשר חובבות קמפינג וכחלק מכך, זקוקות לתא מטען גדול ומרווח.

פרמטרים נוספים עליהם חשוב לשים דגש אלו כל אותם האלמנטים אשר יבטיחו נוחות נסיעה – כידוע, יש לא מעט אביזרים ומערכות מתקדמות, אשר בכוחן להפוך את חוויית הנסיעה למפנקת ונעימה הן עבור הנהגים והן עבור הנוסעים.

גיל הרכב וקילומטראז

לפרמטרים כמו גיל הרכב (השנה בה הוא עלה לכביש לראשונה) ונושא הקילומטראז אותו הוא עבר במהלך השנים הללו, תהיה השפעה רבה על טיב ואיכות הרכב – נתונים אלו יכולים גם להעיד אם יעלה הצורך להכניס את הרכב למוסך בתדירות גבוהה.

כמובן, שהשאיפה תהיה לרכוש רכב יד שניה שהינו יחסית חדש עם כמה שפחות קילומטראז.

מחיר

כמובן שבסופו של דבר, שגם למחיר הרכב תהיה השפעה לא קטנה על בחירת מכונית יד שניה – כאשר, לכל משפחה יהיה את התקציב אותו היא תוכל להקצות עבור המטרה.

ההמלצה היא לא לרכוש רכב רק בגלל שמחירו הינו נמוך (או אטרקטיבי) במיוחד, אלא לחשב את הנושא של העלות אל מול התועלת (או המענה על הצרכים) – המטרה תהיה להבטיח את קבלת התמורה הטובה והאיכותית ביותר, בתמורה לכסף אותו מקצים עבור המטרה.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest