סבא על גלגלים: איך לבחור רכב מתאים לנהיגה בגיל השלישי?

כתבה מאת שולי הזלקורן

ככל שאנו מתבגרים ומניין שנות הרישיון שלנו עולה, כך אנחנו יותר בטוחים בעצמנו מאחורי ההגה והמיומנות שרכשנו לאורך הקילומטראז׳, מפחיתה את הסיכון שנהיה מעורבים בתאונה.

מצד שני, השנים שחולפות משפיעות גם על גמישות הגוף, חדות הראייה ומהירות התגובה ומכאן שחשיבות הנהיגה ברכב נוח, בטיחותי ומותאם לצרכי הגיל השלישי גבוהה אף יותר. איך תבחרו באחד שמתאים עבורכם במיוחד?

אם אתם מחפשים מכונית שתתאים לאורח החיים וגמישות המפרקים בגיל השלישי, החיפוש שלכם צריך להתמקד בכאלו בעלי תיבת הילוכים אוטומטית, מערכות בטיחות מתקדמות ונגישות גבוהה.

בין הדגמים הפופולריים של המכוניות למכירה הקיימות כיום עבור הגיל השלישי ניתן למצוא מגוון רכבי סדאן ו-SUV, המציעים חוויית נהיגה נוחה במחיר נוח לכיס, כמו גם דגמי מיני שמקלים על הנהיגה, מציאת חנייה ועל ההוצאות השוטפות.

אז למה עוד חשוב להקדיש תשומת לב רבה כשמחפשים מכונית המותאמת לגיל השלישי? הנה כמה טיפים שימושיים.

בחרו במכונית פשוטה ונוחה לתפעול

ככל שאנו מתבגרים, קשה לנו יותר לשמור קואורדינציה ולכן מומלץ לבחור במכונית חדשה בעלת הילוכים אוטומטיים.

לשמחתנו, כבר מזה כמה שנים שיצרניות הרכב השונות מוציאות לשוק דגמים המקנים חוויית נהיגה נוחה וקלה לתפעול – מה שהופך את משימת מציאת המכונית הנכונה לפשוטה יותר. 

אמון לפני הכל

בחירה במכונית חדשה מיצרנית אמינה מפחיתה את הסיכוי להופעתן של תקלות שונות. לשמחתנו הכפולה, יצרניות הרכב עושות מאמצים לייצר מכוניות אמינות שיחסכו לנו ביקור במוסך, או פשוט היתקעות באמצע הדרך, למעט לטובת הטיפול השגרתי השנתי.

בחרו במכונית קטנה, נוחה וגבוהה

לבעלי מכוניות קטנות יש סיכוי גבוה יותר למצוא חניה, הם נהנים מחוויית נהיגה משופרת ושליטה טובה יותר בכביש.

לכן, החיפוש אחר מכונית למכירה צריך להתמקד בכלי רכב קטנים המאפשרים לנו להיכנס אליהן בנוחות, להתיישב במושב גבוה המעניק שדה ראייה רחב ובפרט, להיות מוגנים יותר במקרה של תאונת דרכים שכן פוטנציאל הנזק ופגיעה במצב שכזה, נמוכים יותר מאלו שעשויים לגרום כלי רכב גדולים.

אבל הכי חשוב: בחרו מכונית בטוחה

למימדיה של המכונית יש השפעה על גודל הנזק שעלול להיגרם בעת תאונה, אך ככל שהיא יותר בטוחה ומותקנות בה מערכות בטיחות מתקדמות יותר, קל יותר להקטין את הסיכוי למעורבות בתאונה מלכתחילה. ברשימת מערכות הבטיחות מומלץ לבחור ברכב שיש בו: 

  • בלימת חרום אוטומטית (AEB): מערכת הבטיחות החשובה יותר מבין אלו הקיימות שנועדה להקטין את זמן מהירות התגובה במקרה חירום. ברגע שהחיישנים מזהים התנגשות אפשרית, המערכת מפעילה מיד את בלמי הרכב ומאטה, מה שיכול למנוע את ההתנגשות או לפחות להקטין את עוצמת הפגיעה.
  • התרעת סטייה מנתיב הנסיעה (LDW): מערכת בטיחות חשובה ויעילה המפעילה התרעה ברגע שהיא מזהה כי כלי הרכב עומד לחרוג מגבול נתיב הנסיעה. ההתרעה יכולה להיות קולית, אורקולית או להרעיד את גלגל ההגה. מכוניות עם מערכות בטיחות מתקדמות יותר יציעו גם מערכת היגוי אקטיבי (LKA). במקרים בהם אין תגובה מהנהג להתרעה של מערכת ה-LDW, תסובב מערכת זו את גלגל ההגה ותשמור את המכונית במרכז הנתיב. 
  • מצלמת חניה או מצלמת 360 מעלות: מערכת בטיחות זו יכולה להקל עלינו ולחסוך לנו את הכאב הכרוך פעמים רבות בסיבוב הצוואר כדי להביט לאחור. המצלמה משדרת את תמונות השטח שמאחוריה ומצדדיה למסך מגע מרכזי ומפחיתה את הסיכוי לפגוע במי שנמצא מאחורי המכונית.
  • בקרת שיוט אקטיבית (ACC) בעלת חיישן רדאר: מערכת זו מאפשרת נסיעה במהירות קבועה ומורידה באופן אוטומטי את מהירות הנסיעה כשהמכונית מתקרבת לכלי רכב הנוסע בכזו נמוכה יותר.

בכל הנוגע לדירוג בטיחות, אנחנו ממליצים להסתמך על ה-EuroNCAP, איגוד הבטיחות האירופי, שמבצע מבחני בטיחות נרחבים כמעט לכל דגם שיוצא לשוק.

אז מהי המכונית המושלמת לנהגים בגיל השלישי?

אנחנו ממליצים על מכונית קטנה, חדשה, בעלת מערכות בטיחות מתקדמות ורצוי – גם כזו שחסכונית בדלק.

בעזרת הטיפים לעיל תוכלו לחפש בקלות יותר אחר כזו שמותאמת לצרכי הגיל שלכם וכן לתקציבכם.

לפני שאתם משלימים את הרכישה, צאו עם המכונית לנסיעת מבחן כדי לבדוק שהיא מציעה לכם נגישות נוחה, נראות גבוהה וחוויית נהיגה נעימה ובכל מקרה, סעו בזהירות ושמרו על עצמכם.

נסיעה נעימה ובטוחה.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest