ככה תקנו רכב חדש בלי להביא כסף מהבית

הרכבים המובילים נכון לשנת 2017

ב-2017 נמסרו 281,563 רכבים לבעליהם, וזאת לעומת 286,728 רכבים שנקנו ב-2016. הרכבים הקוריאניים יונדאי וקיה מובילים בראש הטבלה, כאשר ליונדאי נרשמו 36,781 מסירות ולקיה 35,663. טויוטה היפנית הגיעה למקום השלישי עם 31,103 וסקודה האירופית נמצאת במקום הרביעי עם 19,511 מסירות.

מדוע עדיפה קניית רכב ?

למרות ההוצאות הכלכליות עבור הרכבים, ניתן להפיק תועלת מרכבים חדשים. ראשית, רכישת רכב חדש היא הזדמנות טובה להתאים את הרכב לצורכי הלקוח מבחינת היצרן, נפח המנוע ואפילו צבע הרכב. שנית, רכב חדש מתפקד ללא תקלות, הוא פטור מטסט במשך 3 שנים מרגע קניית הרכב, והמוסך של הסוכנות אחראי על התיקונים השונים. וזאת בעוד שברכב יד 2 עלולות להתגלות תקלות בלתי צפויות הגוררות אחריהן הוצאות כלכליות רבות. למכונית חדשה ביצועים טובים יותר שבדרך כלל אינם מאכזבים גם בדרכים עקלקלות.

לקנות רכב בתנאים נוחים

מחירו של רכב חדש יכול לעלות בין 60 אלף שקלים למיליוני שקלים. אנשים רבים פונים לבנקים כדי למצוא מימון לרכב חדש , ומשלמים הלוואה במשך שלוש שנים או אפילו יותר. סוכנויות רכב לא מעטות מציעות ללקוחותיהן לרכוש רכבים בתנאים בלתי נוחים. עוד לפני שהלקוחות מקבלים לידיהם את המפתחות של הרכב, הם נדרשים לשלם מקדמה של אלפי שקלים (ולעתים אף עשרות אלפי שקלים ) ולחתום על הטפסים מול הבנק.

למרות זאת, ישנן סוכנויות רכבים המציעות לרכוש רכב בתנאים נוחים. כך תמצאו את הסוכנות שתמכור לכם רכב חדש ללא כאבי ראש:

  • אפשר גם בלי מקדמה – כדי לקנות רכב בימים עברו, תשלום המקדמה היה בגדר חובה. היום, לעומת זאת, ישנן סוכנויות אשר מציעות רכבים חדשים מהניילונים ללא תשלומי מקדמה על הרכב. מצב זה פוטר אתכם מלחפש מימון ראשוני לרכב שלכם דרך בני משפחה, חברים ואפילו הבנק.
  • חברה שנותנת מימון לרכב ללא מקדמה – היום ישנן חברות מימון רכב שנותנות מימון לרוכשים, ללא מקדמות וללא עמלות גבוהות. לאחר מכן, יכול בעל הרכב להחזיר את הכסף בתשלומים נוחים.
  • עובדים עם חברות למימון – ישנן סוכנויות רכב שאינן עובדות עם הבנק, אלא עם חברות מימון לרכב חדש המציעות הלוואות בתנאים נוחים יותר. כך שאם במסגרת המימון הבנקאי נאלצים רוכשי הרכב לספוג את העמלות הגבוהות, הרי שחברות המימון מציעות הלוואה בתנאים משתלמים יותר.
  • מי משתף פעולה עם הסוכנות – לפני רכישת הרכב, מומלץ לבדוק עם מי עובדת הסוכנות. ישנן סוכנויות אשר עובדות עם חברות אשראי ואחרות עם חברות מימון (כפי שהוזכר מקודם).

כשההלוואות הבנקאיות נסוגות

על פי הנתונים של בנק ישראל הנכונים לרבעון השלישי של שנת 2017, נרשמה האטה בלקיחת הלוואת בנקאיות או הלוואות דרך אשראי השייכות לבנקים. הרבעון עומד על 1.4 אחוזים, וזאת לעומת מהצמיחה הממוצעת של 4.6 אחוזים שהייתה אופיינית לרבעונים האחרים. זאת בניגוד לנתונים של חברת מימון ישיר אשר היקף האשראי שלה לחברות צמח ב-50 אחוזים והסתכם בכ-2.7 מיליארד שקלים.

מה כדאי לבדוק כשקונים רכב חדש

ראינו שלא צריך ללכת לבנקים כדי לרכוש רכב, וניתן לסגור את העסקה במהירות ובקלות בזכות סוכנות רכב המציעה מימון חוץ בנקאי בתנאים נוחים. אף על פי כן, רגע לפני שאתם רוכשים את הרכב המיוחל, חשוב לבחון את כל התנאים, שכן גם כאשר מדובר ברכב חדש מהניילונים ולא ברכב יד שנייה, האחריות על איכות הרכב מוטלת על הרוכש:

  • רישיון – בררו עם הסוכנות אם יש לה רישיון מטעם משרד הרישוי בישראל. רק סוכנות כזו יכולה למכור לכם את הרכב.
  • מחיר ללא הפתעות – בררו מה כולל המחיר של הרכב. לעתים המחיר הכללי אינו כולל אביזרים נלווים כמו ניווט מובנה, עזרי חנייה, תוספות כאלו ואחרות.
  • מקבלים את תיאור הרכב – בקשו מהסוכנות לקבל את התיאור המדויק של הרכב שאתם מתעתדים לקנות.
  • מתי תקבלו את הרכב – על פי רוב, הרכב נמסר ללקוח תוך 14 ימי עסקים מהיום שבו משחררים אותו מהמכס. עם זאת, חשוב להביא בחשבון שמסירתו של הרכב עלולה להתעכב בגלל חגים גדולים כמו חגי תשרי או פסח.
  • חותמים על חוזה – כל סוכנות צריכה להחתים אתכם על חוזה רכישה הכולל את מחיר הרכב והאחריות של היבואן.
  • איכות הצמיגים – צמיגי הרכב צריכים להיות באיכות הגבוהה ביותר והתאריך המופיע עליהם לא יעלה על 18 חודשים מהיום שבו מגיע הרכב לארץ.

לסיכום, ראינו שכדי לקנות רכב חדש אין צורך לחסוך סכומי עתק או להיעזר בהלוואה בנקאית הכוללת עמלות גבוהות ותפיסה של אובליגו . בימינו ניתן לפנות לסוכנות למימון רכב המציעה מימון לרכב ללא מקדמה – רכישת דגמי רכב בתנאים נוחים ומשתלמים שאינם מאלצים את הלקוחות להלוות כסף מחברים או בני משפחה כדי לרכוש רכב וליהנות מתנאי הניידות הנוחים שהוא מציע.

אהבתם את המאמר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest